Friday Séminaire 10/04/2015

Séminaire de Patrick Carroll

Invité par Guy Lenaers

Le 10 avril 2015

Un séminaire sera donné par Patrick Carroll, INSERM U1051, Institut des Neurosciences de Montpellier (INM), Hôpital St. Eloi.

Les étudiants souhaitant assister à la conférence doivent s'inscrire au préalable avant le Jeudi 09 Avril à 12h00 dans la limite des places disponibles (inscription) (secr-inserm-angers @ contact.univ-angers.fr) en communiquant leur numéro de carte étudiante.

CHU Angers - Bâtiment IBS-IRIS - salle de conférence RDC

«Somatosensory neuron development and physiopathology»

"The neurons of the sensorimotor system include motoneurons, spinal interneurons and somatosensory neurons that form circuits whose function is to regulate normal voluntary motor function, but also important spinal reflex systems that control posture, coordinated movements and protective reflexes. Somatosensory neurons are functionally diverse, transducing information from the periphery concerning temperature, painful stimuli, touch and muscle tension to the spinal cord. Dysfunction of somatosensory neuron due to nerve injury, metabolic disease, viral infection, genetic disease can lead to paraesthesia and chronic pain conditions.