Friday Séminaire 29/05/2015

Séminaire de Jordan Moore

Invité par Vincent Procaccio

Le 29 mai 2015

Un séminaire sera donné par Jordan Moore, ingénieur d'application, société Fluidigm.

Les étudiants souhaitant assister à la conférence doivent s'inscrire au préalable avant le Jeudi 28 Mai à 12h00 dans la limite des places disponibles (inscription) (secr-inserm-angers @ contact.univ-angers.fr) en communiquant leur numéro de carte étudiante.

«Every cell is unique. Tell the story with single-cell biology»

Nature Publishing Group has selected single-cell sequencing as its Method of the Year for 2013. The publisher, in explaining its choice, noted that “methods to sequence the DNA and RNA of single cells are poised to transform many areas of biology and medicine.

”Fluidigm®, an industry leader in single-cell genomics, has pioneered products capable of harvesting the benefits of understanding biology at the level of the individual cell.

The C1™ Single-Cell Auto Prep System takes an entirely new approach, based on innovative microfluidic technology that enables you to rapidly and reliably isolate, process, and profile individual cells for genomic analysis. The BioMark™ HD System is ideal for mid- to high-throughput targeted gene expression studies allowing streamlined experimental workflow and keeping costs low.